Dnes již na tom, jaké máme telefonní číslo, příliš nezáleží. Dříve se každý snažil dostat takové, které se dalo co nejlépe zapamatovat. Ideální bylo, pokud tam bylo více stejných čísel za sebou. Bylo to především proto, že každý z nás je musel nosit v paměti.
Tehdy neexistovaly mobilní telefony, do kterých jsme si mohly naše kontakty uložit, a pak je jednoduše ze seznamu vybrat a zavolat jim stisknutím tlačítka. I to je důvod, proč si valná většina z nás nepamatuje ani čísla svých nejbližších příbuzných.
Avšak toto neplatilo pouze pro soukromé osoby, ale také pro firmy. Zde to bylo ještě důležitější, neboť čím lépe si potenciální zákazník dané číslo zapamatoval, tím bylo pravděpodobnější, že na ně zákazník zavolá. To samozřejmě platilo především u firem, které měly se svými zákazníky telefonický kontakt. Příkladem mohli být instalatéři, elektrikáři a podobné služby.
Není tedy divu, že si tohoto trendu všimli i poskytovatelé telefonních služeb, a začali poskytovat takzvaná „zlatá čísla VIP čísla“ pro podnikatele. O co se jedná? Jde o telefonní čísla, která byla snadno zapamatovatelná. Je však jasné, že za toto exkluzivní telefonní číslo si musel podnikatel připlatit.
Přesto jej mnoho firem využívalo, a využívá dodnes. I v dnešní době se totiž mohou vyplatit. Stačí se podívat na reklamy, například na půjčky, kde nám říkají, na jaké telefonní číslo máme zavolat. Zde je nutné, aby toto číslo bylo pro lidi co nejjednodušší na zapamatování.
Není pochyb o tom, že v těchto případech dojde díky jednoduchému telefonnímu číslu ke zvýšení zisku dané firmy. I z tohoto důvodu se jim vyplatí si za něj u telefonního poskytovatele připlatit. Koneckonců, náklady se jim poměrně snadno vrátí.
Musí ale poskytovatelé účtovat za tuto službu extra částku? Ne. Poskytnutí zlatého čísla není o nic složitější, než poskytnutí jakéhokoliv jiného. Jedná se však o žádanou komoditu, a tak není divu, že se na tom pokouší vydělat. Koneckonců, i jim jde především o zisk.