Asi není třeba říkat, že hlavním cílem jakéhokoliv podniku je dosažení zisku, a v ideálním případě i monopolu. To se však nedaří každému. Úspěch či krach firmy závisí mimo jiné také na tom, jakou marketingovou strategii či její kombinaci využijí.
Je totiž faktem, že jich existuje poměrně velké množství, jak těch přímých, tak nepřímých. A ačkoliv reklamy jsou zdaleka nejznámější ze všech, nejsou rozhodně jediné. Závisí pak na vedení každé firmy, aby vybralo takové, které pro ni budou nejvhodnější.
Avšak zde je třeba zpozornět. Nejvhodnější ani zdaleka neznamená nejúčinnější. Znamená to mít nejlepší poměr vynaložených nákladů ke zvýšení zisku. Jako příklad si vezměme jeden z nejznámějších způsobů propagace, televizní reklamu.
Její natočení a koupě vysílacího času v televizi rozhodně není levnou záležitostí. Je ale fakt, že má stále ještě ten největší dosah. Je to tím, že může působit jak na zrak, tak na sluch, a divák ji nemůže přeskočit, pokud nechce přepnout kanál a riskovat, že zmešká začátek svého pořadu.
To zní dobře a zdálo by se, že by tento způsob měli využít všichni. Avšak vezměme si takového místního elektrikáře. Je sice pravda, že by mu televizní spot přinesl nové zákazníky, ale bylo by jich opravdu o tolik víc? Skutečně by se mu to vyplatilo?
Není tedy divu, že především malé a střední podniky používají poněkud jinou strategii. Z velkého množství způsobů propagace si vybírají například metodiku Praha SEO optimalizace či Praha PPC reklama.
Tyto způsoby jsou podstatně levnější, než natočení klasické reklamy (ačkoliv to rozhodně neznamená, že jsou zadarmo), a vzhledem k tomu, že využívají internet, mají rovněž poměrně velký dosah. Proto jsou za správných podmínek velmi účinné a rozhodně mohou pomoci začínající firmě získat zákaznickou základnu. A odtud už je jen krůček k úspěchu.