Už dávno jsme si my lidé zvykli na to, že se firmy při nabízení svých kvalitních nebo aspoň trochu funkčních výrobků neskrývají, že tyto své nabídky nepředkládají anonymně. A také si lehce domyslíme, že tak dotyčné podniky činí záměrně. Kdyby totiž zákazníci nevěděli, co že se jim tu konkrétně nabízí, kdyby nevěděli, od koho daná nabídka pochází, zřejmě by se jí vyhnuli už z preventivních důvodů. Měli by zkrátka špatný dojem z toho, že se původce tohoto možná stydí ke svému výtvoru přihlásit.
Zvykli jsme si tedy, že se nabídky označují svým původcem. Někdy je tu napsáno, od koho dotyčný sortiment pochází, někdy je tu ale třeba i jenom logo. A i to vlastně mnoha lidem stačí, když se tito rozhodují, zda nějakou nabídku akceptují nebo ne.
Logo je totiž navzdory své zdánlivé banálnosti něco náramně důležitého. Toto se pojí s určitou firmou a určitým typem výrobků, a slouží k tomu, aby si zákazníci s jeho pomocí snáze a rychleji vybrali z nabídek na trhu to, oč mají zájem. Když my lidé vidíme určité logo, často hned víme, o jakou firmu jde, často hned odhadneme, k čemu takové zboží slouží a jaké má zřejmě kvality. Víme třeba, že nalezneme-li na něčem logo Volkswagenu, nejde o potraviny, ale o vozidla, a současně nám takové logo napoví i to, že jde o vozidla docela kvalitní, jimž by ti, jimž jde o kvalitu, měli dát přednost dejme tomu před nějakými pochybnými značkami výrobků z exotických zemí, kde nelze očekávat nic než nižší cenu.
A tak logo potřebuje každý, kdo se chce uživit nabízením své produkce. Každý potřebuje symbol, který by se v myslích lidí spojil s určitými charakteristikami a který by spolurozhodoval při výběru toho, na co zákazníci vsadí.
A kde u nás mají podnikatelé takové logo vzít? Tvorba loga Chomutov se dá vřele doporučit. Protože tady vytvářejí odborníci kvalitní loga, jež se nezapomínají. A když si někdo zvolí zde nabízené logo za svou značku, má větší naději, že na trhu uspěje.