Každý z nás touží být jedinečný a odlišovat se alespoň v něčem od těch ostatních. Uniformita přispívá k deformaci vlastní kreativity, uvědomují si to především malé děti, které se chovají spontánně a rády si hrají podle svého tak, jak jim to vyhovuje.
K vlastní originalitě mohou přispět i texty, malby či fotografie natištěné na textilu. Jediné, co je k tomu zapotřebí, je vlastní nápad, aby byl dostatečně poutavý, zábavný a vtipný.
Cizojazyčné nápisy – Když si necháte natisknout na triko nějaký nápis, zpravidla se nenajde nikdo, kdo by alespoň nezatoužil si jej přečíst. A když něco takového pojmete velkoryse, např. půjde o nějaký poutavý text přeložený do cizího jazyka, pak budete jistě středem pozornosti a možná vás někdo požádá o překlad do češtiny. Zvláště zajímavé to bude, když využijete nějaký exotický jazyk, kupříkladu: „Hari ini adalah hari yang cerah dan indah“. Doslova to znamená, že dnes je krásný slunečný den a takto byste se domluvili v Indonésii.
Orientální výzdoba – orient je pro nás Evropany stále velkou výzvou, jen si vybavte ty nádherné ornamenty, hedvábné tkaniny, působivé mandaly, cizokrajné rostliny, překrásné stavby, vůni vanilky a skořice, třeba tak, jak se to klientům cestovní kanceláře snažil vylíčit Oldřich Nový ve filmu Kristián. Orient se také může stát předmětem volby vašeho námětu na potisk textilu, digitální tisk si hravě poradí s jakýmkoli barevným odstínem a jemnými barevnými přechody.
Staré umění – když navštívíte nějakou barokní památku, jistě vás zaujme až neuvěřitelně dokonalá štukatérská výzdoba či malířská díla. Vzpomeňme kupříkladu zámecký taneční sál v Českém Krumlově, kde si můžete nástěnné fresky prohlížet z těsné blízkosti. Stará mistrovská díla můžete mít také v podobě vlastního potisku mikiny nebo trička, a to buď samotné výjevy z antických bájí, barokní či renesanční kresby, anebo fotografie zámeckých objektů, jejichž architekturu nám může v dobrém slova smyslu závidět celý svět.